Thursday 20 September 2012

flow

er zijn van die dagen, dan zit je in een heel fijne flow...
dan lukt alles wat je hoopt dat gaat lukken, dan vind je dingen waar je naar zoekt, zonder enige moeite, dan glijdt alles wat lastig is, of moeilijk, gewoon van je af, zonder dat je er iets speciaals voor hoeft te doen... het lukt gewoon... zoals vandaag...

had gisteravond, nadat we naar de film jackie waren geweest (heel leuke film, trouwens... prachtig landschap...) hadden mijn vriendin M (die van die volvo) en ik een heel heftig gesprek over hoe we ons toch steeds maar laten strikken door ons ego, door de angsten waaronder we leven (die ons van jong af zijn aangeleerd)... en zodra we ons bewust zijn van wanneer dat gebeurt, dan kunnen we beginnen met loslaten ervan. ook het lastige stuk in mijn relatie waarin ik me nu bevindt is direct verbonden met mijn ego wat doodsbang is - om alleen gelaten te worden, voor afwijzing, voor pijn en verdriet, en het is aan mij om te beslissen of ik me er door wil blijven laten leiden, of dat ik verder wil, de angst voorbij, mijn ego voorbij, en dan openstaan voor al het prachtigs wat er dan voor mij in petto ligt... maar dan moet ik dus wel eerst voorbij die angst, en daar zit m de clou... voordat ik in de gaten heb dat ik me weer laat heb laten inpakken door mijn ego, zit ik al weer in een negatieve spiraal, vind ik mijzelf gevangen en lijkt het onmogelijk om er weer uit te komen, en het pad van de liefde, van de oneindige schoonheid en mogelijkheden, weer te vinden... maar ook daar geldt: je ervan bewust zijn dat je erin zit, in een negatief stuk, in de klauwen van je ego, kan je ervoor kiezen of je erin mee wel, of dat je je eigen ding gaat doen, de liefde in...

geschilderd door katie daisy

No comments: