Monday 24 September 2012

verwenst

be careful what you wish for - it might come true...
ben voorzichtig met wat je wenst - het kon wel eens uitkomen...
*
toen ik ging analyseren (ja, fout, i know...) wat ik steeds wens - als geld en je gedachten geen belemmering waren, wat zou je dan willen in je leven? - dan kwam ik steeds uit op dezelfde dingen: huisje buiten, leuke tuin, atelier erbij, kids die er hun eigen plekje hadden, camper op de stoep, geliefde die zijn eigen plek had en mij regelmatig kwam opzoeken, familie en lieve vrienden in de buurt... Genoeg financiële middelen om het leven te leiden dat ik wilde. Maar wat betekent dat nou eigenlijk allemaal? Is het stiekem niet gewoon geheimtaal voor Vrijheid? Vrijheid van Hart en Gevoel, waar het op neer komt? Is dat niet waar ik naar snak? Mijn eigen plek hebben is prachtig, zou het graag zien, maar voordat ik me kan voorstellen dat dat ooit gebeurt, moet ik eerst mijn mijn gevoel en mijn hart in het reine komen... En als dat eenmaal lukt, dan zijn die materiële dingen niet meer zo heel belangrijk. Dan ben ik al gelukkig... Zou dat niet mooi zijn?!

No comments: