Monday 3 September 2012

gakkende ganzen

Paddenstoelen tussen de planten, blaadjes die langzaam verkleuren, ganzen die in v-formatie luid gakkend voorbij vliegen, richting België...

Het lijkt erop dat het eindelijk najaar gaat worden...

Tijdens een van mijn (net iets te sporadische) wandelingen vanmorgen kon ik er niet omheen. Vooral die luid gakkende ganzen, die ergens vanuit het noorden aan kwamen vliegen, met net er achter nog een sliert die aan wilde haken, en ik bleef er even naar kijken, mijn nieuwsgierigheid gewekt door de formatie, door het geluid van de vogels die elkaar toeriepen, alsof ze zeker wilden weten dat iedereen dezelfde kant op ging, of misschien praatten ze wel over wat ze zagen onderweg...

En natuurlijk dacht ik meteen aan de animatieserie die ik volgde, ooit, op tv, over Nils Holgersson, die op Akka de gans avonturen beleefde, samen met zijn hamster...


No comments: