Sunday 20 January 2013

5 songs #3

een potje kwetsbaar deze week...
songs, of hun vertolkers, die dat naar mijn gevoel weergeven...
{klik op titels voor muziek}

1. a case of you - joni mitchell
een van de weinige vrouwelijke performers die mij kan bekoren, Joni, en met haar album Blue raakte ze heel veel van mijn hartsnaren (ja, in het Engels is dat een uitdrukking.... een heel mooie ook...), vooral met dit nummer, maar ook met California en titlesong Blue...

2. if i could give all my love to you - counting crows
heeft zijn hart op zijn mouw, de zanger van the Crows, en ik luisterde jaren zo graag naar ze... Ben ze een beetje kwijtgeraakt, maar als ze op de radio voorbij komen, maakt mijn hart een sprongetje... had altijd het idee dat Adam (zanger) een heel gevoelige man was (en dientengevolge moest meneer G er constant de draak mee steken...) en zich daar ook niet voor schaamde... vandaar al die prachtige songs van de band...

3. lavender - marillion
nog al zo een die al zijn pijn en verdriet eruit blèrde... liedje wat de onschuld van zijn kindertijd omschrijft, Lavender Blue is een oud folklied...

4. can't be sure - the sundays
ze waren ooit een van de redenen dat ik naar UK wilde... weet niet meer precies waar het door kwam, maar alles wat deze band uitstraalt is wat ik dacht me te kunnen vinden daar, aan de overkant van de Noordzee... en het klopte. dit lied. zo erg... prachitge tekst, ook...  

5. my ever changing moods - the style council
de originele versie is met blazers en veel extravert gezang, maar deze is de breekbare versie waarin ik Paul Weller voor het eerst 'kwetsbaar' heb gehoord... 



No comments: