Wednesday 30 January 2013

uitwegen

in de laatste flow - die deze keer op de mat viel omdat ik m had geruild met de donald duck die niemand meer leest hier maar waarvan we net het abonnenment hadden betaald voor een heel jaar -  zat een mindfullness-schrijfboekje {ja die bestaan echt!}, met daarin de 'uitdaging' om dertig dagen te gaan schrijven. om inzicht te krijgen in jezelf, en in je dromen, maar vooral om rust in je hoofd te krijgen...

ik hou wel van een schrijf-uitdaging {zoals die van twee jaar terug, geinspireerd door R.W. Emerson}, en elke poging om Meer Rust In Mijn Hoofd Te Krijgen grijp ik met twee handen aan... de bedoeling is dat je elke dag wat invult op de daarvoor bestemde pagina{-delen}, en zo van lieverlee dingen kan loslaten, of een plekje geven of Inzicht kijgen. heel fijn... maar werkt het ook?

een beetje...
is dat erg?
nee hoor...
een proces van acceptatie, van 'verandering', van bij jezelf komen en daar blijven vergt tijd. en er zijn veel wegen die naar rome leiden...
Geduld is een Schone zaak...

een greep uit de vragen:
* kun je beschrijven wat je rol is in het dagelijkse leven?
* wat zijn de belangrijkste mensen in je leven op dit moment?
* waar zit je nu het meeste mee?
* wat zijn de belangrijkste thema's in je leven?
* wat heeft je het meest gemaakt tot wie je nu bent?
* beschrijf zo uitgebreid mogelijk je mooiste toekomsbeeld...
enzovoort

elke dag lukt niet bij mij {ben daar niet voor gemaakt...} maar wel vaak genoeg. sommige dingen zijn confronterend, eye-openers, zelfs voor mij. zoals?

dat ik bijna niet meer over mijn Droom durf na te denken, want dan moet ik keuzes maken, en Dingen doen, en Andere Dingen opgeven, en daar houd ik niet zo van... kennelijk wil ik het niet genoeg, want, zoals dat gezegde gaat: als je iets heel graag wil, vind je een weg; als je het niet genoeg wil, vind je een uitweg...

mischien moet ik eens minder gaan dromen, en er achter komen wat ik nou echt wil... 
zonder uitweg...

No comments: