Thursday 3 January 2013

creëer-angst

mezelf motiveren tot het maken van dingen, tot het bedenken van iets, tot het komen van een creatie is zo ongeveer het lastigste wat ik me kan bedenken...

als het moet van een ander, als iemand anders het heeft bedacht en zegt dat men het wil, dan kom ik vrijwel meteen in aktie, dan lukt het wel, maar uit mezelf... 
wat dat is?

een combietje denk ik, van angst voor mislukken, van bang zijn om er verantwoordelijkheid voor te moeten nemen, een soort van apprehension, een twijfel of ik het wel moet doen, waar the hell te beginnen... 
je kan het ook luiheid noemen, en dat zal er ook wel mee te maken hebben, maar het is vooral die bangigheid... 
bang om vast te komen zitten, om me weer eens te laten meesleuren door mijn passie en dan in de knel te komen met tijd of plek of de mensen om me heen die het niet snappen... die balen van de troep...

al die dingen dus... 
maar die angst om ergens verantwoordelijkheid voor te moeten nemen is toch wel de sterkste... 

laten gaan, die angst... hij is niet nodig, hij helpt me niet, ik weet dat ie er is, en ik kan m loslaten... dus telkens als ik m tegenkom, telkens als hij probeert me te tackelen, onderuit te halen, te laten struikelen: m even zien en dan de laan uitsturen... 

mijn liefde voor het maken van dingen is groter dan mijn angst om op mijn bek te gaan...


No comments: