Monday 7 January 2013

opnieuw beginnen...

na een paar heel erg vreemde weken, met het einde van de wereld in zicht {of toch in elk geval 'zoals het was'}, met veel verdrietige berichten, met Heel Hoge Highs, met kerst zonder kip {of kalkoen, maar wel met een heel lekkere fry up...}, met behoorlijk rustig aan, met her-kennismaken met verre familie, met harde knallers en stille bespiegeling, nu even pas op de plaats...

het is me de laatste tijd erg duidelijk geworden wat 'ze' steeds bedoelen met 'bij jezelf blijven'. En hoe makkelijk het eigenlijk is, als je de verwachtigen loslaat, de drama's die je hebt geleerd te leven, de onzin die we zijn gaan geloven over ons leven, en dat van elkaar... liefde is echt het enige dat telt, het enige wat belangrijk is, wat ons heelt en verwarmt en optilt en er doorheen sleurt...

dus daar ga ik me op concentreren, de komende tijd... op liefde en helen en er zijn als ik nodig ben... voor zover ik dat kan...

dit youtube filmpje (helaas in het engels, maar ik kan er een vertalings-samenvatting van maken, als daar behoefte aan is) vulde mij met gigantisch veel blijheid en optimisme - eindelijk iemand die het ook zag, en zij is wetenschapper... Placebo effecten die bewezen, keer op keer, dat ons lijf (en de liefde van de mensen om ons heen) een ongelofelijk krachtig helend vermogen hebben... Prachtig...

No comments: