Friday 17 July 2009

- gecoverd -

Mijn lief heeft een collega die ook muziek-geflipt is en erg genoeg voor Lief is collega behept met eenzelfde muzieksmaak als ik on the whole. Die van hem is wat heavier en hij zal vast geen tijd hebben voor Blur of Keane, maar verder strookt het behoorlijk. Collega heeft een radioshow, ergens op Radio Moerdijk (met een reikwijdte van wel 2 km!!) samen met een vriend van hem, en een blog en daar kan je lezen wat je allemaal mist als je niet in Zevenbergen woont... Soms denk ik wel eens dat hij de playlist van Studio Brussel kopieert, maar dat is in mijn ogen niet eens een crime - van mij mag 'ie... Deden dat maar meer mensen...

Een paar weken geleden was er een avond vol Duitse muziek, waar wij netjes ons lijstje met verzoekjes voor inleverden (Trio, Peter Fox, Spider Murfy Gang) - en nix van hebben gehoord omdat wij meer dan twee km buiten Moerdijk wonen - en over een week doen de heren een cover-avond, waar je ook verzoeken kan inleveren, dus zaten Lief en ik afgelopen week aan de tafel in de keuken te prakkiseren over welke covers wij allemaal kenden en van wie de originele versies waren. Eerst kwam ik niet verder dan Calexico en R.E.M., vanwege mijn vergiethersens die niet veel meer informatie lijken te kunnen vasthouden dan datgene wat op dat moment net gebeurd is... Maar van lieverlee kwamen er allerlei song binnen, en bleek ik best nog wel wat te kunnen onthouden...

een selectie:
* Hurt - Johnny Cash (van Nine Inch Nails)

* Don't fence me in - David Byrne (van Cole Porter)

* Shadowplay - Killers (Joy Division)


* Mad World - Andrews & Jules (Tears for Fears)

* Hush - Kula Shaker (Deep Purple)

* Mrs Robinson - Lemonheads (Simon & Garfunkel)

enjoy!!


No comments: