Wednesday 6 July 2011

blokkade


iets waar ik al heel lang tegenaan loop, is het feit dat ik het ongelofelijk moeilijk vind om mezelf te motiveren om ergens aan te beginnen...
Er zijn heel veel dingen die ik leuk vind om te doen, maar op een of andere manier lijk ik tegen een eeuwige Artist's Block aan te lopen. En dan met alles eigenlijk, niet alleen creatieve uitspattingen, gewoon met alles - initiatief nemen is mijn sterkste kant niet, dus. Ik wacht altijd af tot iemand anders ergens mee komt, of iets wil van mij, en dan kan ik nog wel eens in actie springen, maar uit mezelf...

Zou het angst zijn om te mislukken? Of meer een angst om niet verder te kunnen, om de blijven hangen in frustratie... Geen idee... Feit is wel dat ik het beu ben...

Ik zal eens gaan beginnen. Gewoon beginnen. Ergens mee. Er staan genoeg tips op de vele prachtige sites in de lijst van mijn blog, dus aan ideeën zal het niet liggen. Nou ik nog...

4 comments:

Kati said...

O dus dat heb jij toch ook! Lijkt wel een beetje of ik in een gat val na de Trust hoewel die nog wel aan t doorgaan is heb ik gezien. Maar om dat nu nog eeuwig op mijn blog te zetten... heb ik ook geen zin in. Dus ik ben ook zoekende hoor net als jij.

xxx Kati

Daan said...

had dit al voor de trust30, en blijf er dus in hangen...

niet meer in blijven hangen dus, is zo'n heerlijk advies die klopt als een bus, maar zo lastig in de praktijk te brengen is.... WaaaaHHHH!!!!

:-)

li-lisette said...

Ik merk dat ik automatisch in de afwachten-modus verval zodra er andere mensen om me heen zijn. En dan ga ik me zo leeg voelen na een tijdje…

Voor mij is het zaak om dat op tijd in de gaten te hebben en een plan voor mezelf te maken. Waarom moet ik altijd degenen zijn die alleen in de gaatjes van de plannen van anderen iets kan doen? Ik bedenk dan iets kleins (kleurplaatje kleuren, vogeltje vouwen, zoiets) en meestal komt daarna wel zin om iets uit mezelf te doen.

Daan said...

goed plan, Lisette...
nou moet ik mezelf alleen nog leren plannen.... en dan maken dat ik die plannen dan ook navolg...

xxx