Monday 27 June 2011

dertig dagen schrijven - 27 - recept

denk aan het soort persoon wat je over vijf jaar NOOIT zou willen zijn...
schrijf een persoonlijk recept wat nodig is om dit te voorkomen en volg dit.

Wie zou ik over vijf jaar NOOIT willen zijn?
De onzekere, ontevreden angsthaas die ik nu ben, denk ik... Ik zou me niet meer willen laten tegenhouden door oude, lamme, niet werkende overtuigingen, ik wil niet meer mijn hartstochten en passies wegstoppen omdat ik bang ben voor de gevolgen ervan...

Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?
Ingrediënten voor het leiden van een tevreden, zelfverzekerd, liefdevol, hartstochtelijk, kleurrijk leven:
men neme -
* liefde; houden van mezelf zoals ik ben en het goede zien van iedereen om me heen
* geduld; al het mooie is het wachten waard
* lef; wie nooit probeert, leert nooit iets bij
* nieuwsgierigheid
* rust in mijn hoofd...

mix dit alles door elkaar, laat even staan en haal er elke dag een schepje uit...

3 comments:

Kati said...

Succes, stuur mij af en toe ook een schepje! :D

O nog maar 3 dagen! Hoe moeten we met ons (schrijf)leven verder na de challenge! ;)

xxx Kati

Tam said...

Heeeeey... dit is mijn woorden! Dit wil ik ook over vijf jaar! Gisteren was ik jarig (nog thanx voor je felicitatie) en vond dat het tijd werd om dingen te veranderen. Nu is het tijd voor wat IK wil. Dit tuurlijk samen met mijn gezin. Maar, ik heb te veel dromen laten varen en ben te veel onzeker. Het kost te veel energie om niet mijn hart te luchten tegenover anderen en om niet mijn hart te volgen. Ja, het is tijd om te doen hoe wij het willen zien, voelen en denken!

Daan said...

@ Kati: bon apetite!!

@ Tam: je moet niet vergeten dat iedereen zijn eigen weg te gaan heeft, en het op zijn eigen manier moet doen... Je kan wel bij anderen zien dat het sneller gaat, of dat men verder is (lijkt) maar dat is ook maar subjectief... Jouw lessen komen wanneer jij er klaar voor bent, en je bent ook nog moeder, wat ook weer andere dingen van je vergt... Ik dacht altijd dat ik ineens was overgenomen door aliens, omdat ik dingen deed die ik nooit van mezelf had gedacht (zorgen, bijvoorbeeld, en het nog leuk vinden ook...), maar omdat mijn kinderen intussen een stukje ouder zijn, heb ik meer tijd om over dingen na te denken, of meer: om totaal andere dingen te doen... Mijn zorg-hormonen zijn een beetje gesust, of zo... En in de plek zijn mijn puber-hormonen gekomen - ik moet weer wat dingen gaan meemaken...