Monday 6 June 2011

dertig dagen schrijven - 7 - dare to be bold

rationeel denken brengt ons van A naar B, fantasie brengt ons overal
- Albert Einstein

het idee 'realistisch te zijn' is iets wat ons allemaal tegenhoudt. Van het beginnen van een bedrijf, of het stoppen van een baan, tot het toelaten van een relatie met iemand die ons 'type' niet is, of het verhuizen naar ergens anders - realistisch blijven is vaak iets wat dit alles tegenhoudt onze dromen te verwezenlijken.
Laten we vandaag rationeel denken (de vijand van elke artiest, net als weerstand) eens opzij zetten en te durven stoutmoedig te zijn. Wat is het ene ding wat je graag had willen doen, maar niet hebt gedurfd? Schrijf het op, en schrijf ook de obstakels die in je weg staan om dit doel te bereiken. Het enige wat je nog moet doen, weet je, is het te doen... Wat houdt je tegen?
::
schrijver worden
wat me tegenhoudt?
angst voor genadeloze kritiek, de overtuiging dat ik
hopeloos ben en niet hip, en niet zo 'goed' als j.k. rowling...
::
kunstenaar worden
(welke discipline? geen idee)
wat me tegenhoudt?
angst voor kritiek en de overtuiging dat ik niet origineel en stoer genoeg ben,
of goed genoeg om ervan te leven,
niet weten waar te beginnen...
::
weer aan zee wonen
wat me tegenhoudt?
scholing van de kinderen, geld, reeel denken...
::
nog eens een keer heel erg hopeloos straalverliefd worden
(zo'n zompige affaire die je in trieste films ziet...)
wat me tegenhoudt?
totale verlamming als het op mijn pad komt...
oh, en ik heb al een relatie...
::
lees ook mee met kati en op facebook

2 comments:

Kati said...

O boy, ben jij al bij dag 7? Eh die wilde ik voor morgen bewaren hoor! (keek ff snel voor ik de pc uit ga zetten) Of lopen we achter op de rest? Nou ja, heb nu geen puf meer, morgen weer een dag! ;) Maar dan heb ik in ieder geval de vertaling van t eerste deel! Thanks love! :D Volgens mij lijken wij meer op elkaar dan we dachten.. schrijver worden, kunstenaar, (o mán wat wilde ik graag dat ik beter kon schilderen/tekenen, vind mezelf nooit goed genoeg) Herkenbaar!!!

xxx Kati

Daan said...

ik heb voorgewerkt, omdat ik wist dat ik gisteren in Antwerpen zou zitten... en dat ik laat thuis zou zijn...
;-)