Wednesday 15 June 2011

pauze

Ben een beetje schrijf-moe. Zoals Kati al zei: ze beginnen een beetje op elkaar te lijken, en moet je nou perse elke 'goal' die je graag wil bereiken ook daadwerkelijk bereiken? Is het niet oke om er een beetje over te dromen, terwijl je eigen leven lekker verder kabbelt, terwijl je met een bakje koffie naar je kinderen zit te kijken die een of ander maf spelletje hebben bedacht?

Yep, natuurlijk is dat oke. Dus ik neem een break, zet zo een bakje koffie, geniet van de croissant die ik heb gekocht, leg de laatste hand aan mijn Round Robin dingetje, en geniet. Van het leven, van mijn leven. Want mijn leven is fantastisch...

Dat heb ik dan wel bereikt, in de laatste vijftien dagen, door te schrijven en te piekeren, door de denken en te zien dat het allemaal al wel oke is. Ik moet alleen mijn gevoel erover veranderen. Leren zien dat het al oke is, dat ik niet perse iets anders wil...

Vorige week in Antwerpen werd mij een boek aangeraden (na vreselijk jengelen tegen mijn vriendin omdat ik nou wel eens Richting wilde aan mijn Spirituele Zoektocht, ik wilde een Boek wat mij zou kunnen helpen) wat een schot in de roos blijkt. Je bent geschapen om gelukkig te zijn, wordt geschreven, en alle on-geluk die je voelt is omdat je het blijft aantrekken... Straal jij liefde, geluk en positiviteit uit, dan zal het op je pad komen. Je bent een magneet voor alles wat je uitstraalt. En dan kan je toch beter gewoon liefde en geluk uitstralen? Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het werkt wel. Als een tierelier...

Niet helemaal realistisch? Nee, gelukkig niet...

5 comments:

Kati said...

Een beetje als the Secret en the Power dus. (niet gelezen maar vriendlief wel)
Dus je stopt met de Challenge? Ik vind t wel jammer moet ik zeggen! Haal er zelf veel inspiratie uit en door jou kwam ik toch altijd weer op andere inzichten! Maar je voelt je zoals je je voelt... :)

xxx Kati

Daan said...

nee, ik neem een dag pauze, en ik bezie het morgen weer opnieuw... een beetje met het leven - elke dag opnieuw bezien...
Ik haal er ook veel uit, moet ik zeggen, maar ik vond het deze keer nogal veel van hetzelfde, zoals jij ook schreef bij jou - alsof er nou weer druk wordt gelegd op het moeten halen van je doelen, van je 'dingen die je altijd al had willen doen'.... vond het al oke dat ik wat spul helder heb nu...

Daan said...

oh ja, dat boek gaat een beetje net als The secret, maar dan op een minder materialistische manier, meer op een spirituele manier. Je mag gewoon al heel blij zijn met wat je al hebt, en als je dat uitstraalt, komt er plots zomaar nog meer moois op je pad... op zo'n fiets...

Kati said...

Het is dan ook echt op zijn Amerikaans die Challenge vind ik. Ik lees wel eens een blog die ik via Facebook bekijk, en dan denk ik: Wij zijn daar weer heel anders in. Kijken op een hele andere manier tegen dingen aan. Ik heb 'moeten' jaren geleden al de deur uitgezet met zijn koffer! Ik moet niks! Ook geen doelen perse halen! :D

xxx Kati

Daan said...

hahaha!!! ik snap u...