Friday 3 June 2011

dertig dagen schrijven - 3

het is gemakkelijk om in de wereld te leven naar de wereld's mening; het is makkelijk om in eenzaamheid te leven naar de mening van onszelf; maar groots is diegene die midden in de menigte met perfecte zachtheid de zelfstandigheid van eenzaamheid kan bewaren
- R W Emerson

uitdaging van vandaag
de wereld is gedreven door hartstochtelijke geesten, krachtige ideeën, en onverschrokken acties. Wat is een sterk geloof wat jij bezit wat niet wordt gedeeld door vrienden en familie? wat inspireert jouw geloof, en wat heb je gedaan om er actief gehoor aan te geven?
::
een paar dingen springen me te binnen
ten eerste voel ik een mate van vertrouwen in een soort buitenwereldse kracht die mij bijstaat als het moeilijk gaat. ik geloof dat het me helpt en steunt en de goede richting uitstuurt als ik het een niet meer weet.
ook voel ik dat wat mij drijft is een soort van geloof in creativiteit... alsof er een onbedwingbare macht maakt dat ik veel van mijn tijd besteed aan het bedenken van van alles of manieren hoe ik het zou kunnen maken.
ik geloof ook in mijn eigen kracht, mijn eigen kunnen.
Mijn lijf, mijn geest... en dat van iedereen om me heen...
dat ieders leven een andere draai kan krijgen,
als de geest op een goede manier wordt gebruikt
::
lees ook mee met kati en op facebook

No comments: