Monday 13 June 2011

dertig dagen schrijven - 13 - verrassen

ik zal mijn smaken en weerzin niet verbergen. ik zal vertrouwen dat wat van diep van binnen komt heilig is, als we de waarheid volgen, zal het ons veilig naar buiten brengen - RWE


denk terug aan een tijd toen je niet van je zelf verwachtte dat je iets niet kon, maar toch jezelf verraste. hoe ga je jezelf deze week verrassen?

Die paar keer dat ik in het openbaar zong, voor een heleboel bekenden, terwijl ik overtuigd was dat ik dat nooit zou durven... Die 3 keer dat ik beviel zonder pijnbestrijding, en ik zeker wist na de eerste bevalling dat eventuele andere babies onder gehele narcose zouden komen... die keer dat ik naar Engeland wilde en ik vol overtuiging en kundigheid de betrekking als au pair in gang zette. Zomaar, omdat iets in mij maakte dat ik dat ging doen... toen ik inging op de avances van die lieve, mooie, fantastische Japanse jongen die helemaal verkikkerd bleek op mij, en ik een whirlwind romance had waar ik nog steeds van sta te kijken dat ik (IK?!) die heb gehad...

Meerder malen heb ik mezelf verrast door dingen te doen, te durven die onder 'normale' omstandigheden buiten mijn bereik lagen. Mijn overtuigingen hadden mij in die waan gekregen. En er zullen er vast nog wel een paar volgen.

Maar daarom zijn het verrassingen - niets verwachten, maar er vooral voor openstaan... Ik laat mij deze week verrassen door het leven ...


lees ook mee met kati en op facebook

3 comments:

Tam said...

Wat heerlijk is dat! Jezelf laten verrassen door te laten gebeuren. En ik probeer met je mee te gaan door mij ook te verrassen door het leven!

Kati said...

Lijkt me een hele goeie! Niet van te voren al willen weten wat er gaat gebeuren. Anders is t geen verrassing meer toch? ;)

xxx Kati

Daan said...

dacht het ook, Keet, 'n verrassing is een verrassing...

en Tam: go with the flow....